Saturday, January 24, 2009

PAS hantar 'batu nesan' ke pejabat agama MAIPP

PULAU PINANG, 23 Jan (Hrkh)- Majlis Agama Islam Pulau Pinang (Maipp) hari ini menerima tamparan paling hebat dalam sejarah penubuhanya apabila PAS Tanjung mengantar 'batu nesan' sebagai tanda ingatan supaya Maipp lebih agresif menjagai tanah perkuburan Islam terutamanya yang diapit pembangunan.
Rombongan PAS Tanjung diketuai Yang Dipertuanya, Yaacob Omar dan Ketua Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Tanjung, Rasidi Salim bagaimana pun gagal bertemu Yang Dipertua Maipp, Shabudin Yahya kerana beliau dikatakan berada di Kuala Lumpur.
Memorandum sehelai mukasurat itu diserahkan kepada wakil Maipp untuk tindakan lanjut agar mereka lebih prihatin terhadap setiap pembangunan yang hendak dirancang supaya ia tidak membabitan kawasan perkuburan lama.
"PAS dan Lajnah Kebajikan PAS Tanjung kesal atas apa yang berlaku di tanah perkuburan Kampung Kolam yang kini dijadikan tempat membuang sampah dan besi-besi binaan.

[berita penuh di Link]

No comments:

Post a Comment

Lagu Jihad


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com
Renungan : "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" ~Surah Muhammad, ayat 7