Sunday, January 11, 2009

Anwar: Kita akan rampas S'wak

Datuk Seri Anwar Ibrahim mengulangi keyakinannya bahawa gabungan pembangkang - Pakatan Rakyat - akan menubuhkan kerajaan di Sarawak ekoran rasa tidak puashati rakyatnya terhadap pentadbiran Barisan Nasional (BN) di negeri itu.
Beliau memberitahu lebih 5,000 hadirin di majlis makan 'Rakan PKR' di Kuching semalam bahawa parti pembangkang akan bekerjasama untuk menumbangkan BN pimpinan ketua menteri, Tan Sri Abdul Taib Mahmud.
Beliau juga memberi jaminan bahawa Pakatan Rakyat akan menjaga dan melindungi hak dan tanah mereka.
Menurutnya, jika Pakatan Rakyat menubuhkan kerajaan, ia akan menggubal undang-undang dalam tempoh enam bulan untuk mengembalikan semula apa yang menjadi hak rakyat seperti tanah.
Katanya, BN mendakwa sebelum pilihanraya umum pada 8 Mac 2008 bahawa pembangkang tidak akan dapat memahami bagaimana hendak mentadbir kerajaan.
Bagaimanapun, katanya, ia ternyata silap apabila pakatan pembangkang berjaya menguasa empat buah negeri, serta mengekalkan Kelantan. [Ref Malaysiakini]

No comments:

Post a Comment

Lagu Jihad


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com
Renungan : "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" ~Surah Muhammad, ayat 7