Thursday, March 24, 2011

Sesi kepimpinan baru DPP Gopeng dengan agenda tarbiah dan pendidikan akhlak pemuda

Alhamdulillah sejurus selepas mesyuarat agong tahunan kali ke-15, Dewan Pemuda terus bergerak dengan tugasan rutin walaupun belum menyusun strategik planning tahunan untuk sesi kepimpinan baru.

Rabu yang lalu 23 Mac 2011, Dewan Pemuda PAS Kaw Gopeng turut hadir memeriahkan majlis usrah cawaga baru di taman Botani. Dengan penyertaan pemuda baru ke kawasan Gopeng turut bakal menyemarakkan perjuangan islam di sini.

Ketua Penerangan diamanahkan untuk membentangkan kertas kerja berkenaan istiqamag dalam perjuangan bersama PAS selaku sebuah jamaah islam.

Pemuda-pemuda islam di kawasan Parlimen Gopeng dijemput pula untuk menghadiri program kedua sesi ini iaitu Katibah tarbawi yang akan diadakan di Surau haji Fahme Meranti 8. Program bermula jam 10 malam dengan tazkirah tazkiyah an nafs serta diikuti dengan tadarus dan tahsin bacaan Al Quran. Qiamullail dan munajat akan di adakan pada 4 pagi dan disertai dengan solat subuh dan taujihat subuh.

Insya Allah sesi kepimpinan baru dimulakan dengan agenda tarbiah dan pemerkasaan kerohanian ahli demi perlestarian kerja-kerja amal islami yang diimpikan.

No comments:

Post a Comment

Lagu Jihad


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com
Renungan : "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" ~Surah Muhammad, ayat 7