Wednesday, January 28, 2009

Keluar BN, kejutan kedua bakal berlaku di Perak dalam masa terdekat?

KUALA LUMPUR, 28 Jan (Hrkh) - Perak akan dijekutkan lagi dengan tsunami politik kali kedua selepas Adun Bota, Dato' Nasharudin Hashim mengumumkan penyertaannya ke dalam Parti Keadilan Rakyat (KeADILan) baru-baru ini.
Sumber Harakahdaily memaklumkan, dalam masa terdekat seorang lagi wakil rakyat Umno akan membuat pengumuman keluar parti dan menyertai salah satu parti dalam Pakatan Rakyat.
"Seorang lagi ADUN Perak bersiap sedia untuk satu sidang media dalam masa terdekat bagi mengumumkan keputusan meninggalkan Umno/BN," kata sumber itu.
Sumber memberitahu, wakil rakyat berkenaan akan mengumumkan salah satu daripada tiga pilihan iaitu sama ada meletak jawatan parti (umno), meletak jawatan sebagai Adun atau keluar parti untuk menyertai salah satu parti Pakatan Rakyat.
Namun sehingga berita ini ditulis, ramai pemimpin Umno menafikan akan berlakunya perpindahan Adun-adun mereka kepada Pakatan Rakyat.
Terdahulu, Menteri Besar Perak, Dato' Seri Ir Nizar Jamaluddin turut menyatakan bahawa tiga wakil rakyat Umno akan menyertai Pakatan Rakyat.
Kenyataan itu dibuat Nizar sebaik sahaja Nasharudin mengumumkan kemasukan ke dalam KeADILan, namun kenyataan Nizar itu ditolak pemimpin Umno tempatan dan nasional. [Ref Harakahdaily]

No comments:

Post a Comment

Lagu Jihad


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com
Renungan : "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" ~Surah Muhammad, ayat 7