Thursday, April 19, 2012

YB Hamidah sibuk keliling kuil-kuil Hindu?

DPP Gopeng telah diberitahu yang YB Hamidah Osman kini sangat sibuk pusing keliling kuil-kuil Hindu sekitar Dun Sungai Rapat. Bukanlah orang itu mengatakan YB Hamidah menjalankan apa-apa upacara di kuil-kuil Hindu itu.

Sebenarnya, semakin dekat dengan pilihanraya maka semakin manjalah pengundi-pengundi di Dun Sungai Rapat dipujuk oleh calon yang bertanding.

Dulu YB Hamidah ada keluar kenyataan di dalam sidang dun negeri Perak, 'Jika nampak ular dan orang India, pukul orang India dulu'. Kenyataannya itu membuatkan orang-orang India begitu marah dan benci dengan YB Hamidah.

Untuk memujuk kembali sokongan dan undian orang-orang India di sekitar Dun Sungai Rapat, YB Hamidah sanggup turun keliling semua kuil-kuil Hindu untuk meminta maaf dan menukar kenyataannya dulu dengan 'Jika jumpa ular dan orang India, pukul orang PKR dulu'.

DPP Gopeng merasakan yang permohonan maaf YB Hamidah itu telah terlalu lewat dan tidak bersungguh-sungguh. Ianya hanyalah lakonan kempen pilihanraya semata-mata.

Orang-orang India kini semakin kenal siapa YB Hamidah yang sebenarnya. Sudah tentulah undian mereka akan pergi kepada calon yang betul-betul ikhlas dan prihatin untuk menolong mereka. Pastinya, calon Pas yang menjadi pilihan tetap mereka.

1 comment:

  1. Salam Tuan,

    Diharap boleh dapat pautan dari blog tuan ke ghaflah.blogspot.com

    Terima Kasih

    ReplyDelete

Lagu Jihad


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com
Renungan : "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" ~Surah Muhammad, ayat 7