Wednesday, February 11, 2009

Perkembangan Semasa

8 Feb: MB Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin (kiri) melambaikan kepada orang ramai terutamanya penganut agama Hindu yang hadir untuk menyambut perayaan Thaipusam di Kuil Kallumai Arul Subramaniar di sini, hari ini. Dalam ucapannya pada majlis sambutan perayaan itu, beliau meminta penyokong Pakatan Rakyat kembali tenang dan tidak bertindak melampau supaya ia tidak menjejaskan keharmonian rakyat di negeri ini.


8 Feb: Penyokong-penyokong Pakatan Rakyat meletakkan bunga kekwa dan menyalakan lilin dalam satu upacara seakan-akan upacara kematian kaum Cina bagi menunjukkan simbolik kepada terhapusnya demokrasi berdekatan SJK (C) Yuk Choy di Ipoh, tempat di mana sambutan perayaan Tahun Baru Cina Barisan Nasional (BN) diadakan, semalam. Kira-kira 1000 penyokong Pakatan berkumpul bagi menunjukkan kekecewaan mereka terhadap pelantikan Menteri Besar Perak yang baru, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir. Lihat video clip di side bar Datuk Zambry di boo oleh hadirin di luar sekolah Yuk Choy.

No comments:

Post a Comment

Lagu Jihad


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com
Renungan : "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" ~Surah Muhammad, ayat 7