Saturday, October 3, 2009

Penamaan calon DUN Bagan Pinang pagi ini

PORT DICKSON: Penamaan calon bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang yang akan diadakan pagi ini dijangka akan menyaksikan pertandingan sengit dua penjuru antara Barisan Nasional (BN) dan PAS.

Perkara tersebut berdasarkan pengesahan yang diberikan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) semalam bahawa kedua-dua parti berkenaan telahpun membeli borang sejak kerusi DUN Bagan Pinang diumumkan kosong.

Bagaimanapun jangkaan BN dan PAS bakal bersaing bersama-sama seorang calon bebas masih belum dapat dipastikan.

Ini berikutan kesahihan borang pencalonan bekas Ahli jawatankuasa Parti Keadilan Rakyat (PKR) Bahagian Telok Kemang, Shahruddin Abd Hamid yang menawarkan diri untuk bertanding atas tiket calon bebas di DUN Bagan Pinang masih diragui.

Tambahan pula SPR mengesahkan sehingga petang semalam lapan borang pencalonan yang telah dibeli hanya untuk BN dan PAS iaitu masing-masing membeli lima dan tiga borang.

Tiada sebarang rekod menunjukkan borang pencalonan telah dibeli oleh calon bebas.

Bagaimanapun, Shahruddin ketika dihubungi pagi tadi berkata, beliau telah bersedia untuk menghadiri proses penamaan calon pagi ini.

No comments:

Post a Comment

Lagu Jihad


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com
Renungan : "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" ~Surah Muhammad, ayat 7