Tuesday, April 24, 2012

DEBAT Radzi VS Hamidah ; siapa yang mula mencabar ?


Ustaz Radzi Zainon akan ajak Dato' Hamidah berdebat !!!!!!!
Mengapa tiba-tiba?
Sebenarnya jemputan untuk berdebat ini adalah sebagai reaksi daripada cabaran awal pihak YB Dato’ yang disiarkan dalam akhbar Sinar Harian bertarikh 11 Ogos 2010 yang berbunyi
“ Saya cabar beliau untuk bersemuka dengan saya di atas pentas dan kita panggil penyokong kedua-dua parti akan menilai sendiri malah saya akan jawab segala tuduhan yang dilemparkan kepada saya”.
Pihak PAS telah menjawab serta menyahut seruan cabaran pihak YB Dato’ melalui kenyataan Sinar Harian bertarikh 14 Ogos 2010.
Sebagai jawapan pihak YB Dato’ sendiri telah memilih untuk berdebat di masjid sepertimana disiarkan kenyataannya dalam Sinar Harian bertarikh 17 Ogos 2010.
Radzi telah menjawab cadangan itu malah PAS memang bersedia untuk berdebat di mana-mana masjid sepertimana kenyataan pihaknya dalam Sinar Harian bertarikh 21 Ogos 2010. Akan tetapi pihak PAS telah memberi cadangan agar lebih baik diadakan di kawasan terbuka untuk membuka ruang selesa kepada kaum bukan melayu untuk turut sama menyertai dan menyaksikan majlis debat berkenaan.
Selepas tarikh 21 Ogos 2010, tiada jawapan balas daripada pihak YB Dato’ sehinggalah PAS Kawasan Gopeng memutuskan untuk menjemput YB dato’ secara rasmi melalui surat yang bakal diserahkan.
Muhammad Nuruddin Bashah
Unit Penerangan MTD SUNGAI RAPAT









No comments:

Post a Comment

Lagu Jihad


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com
Renungan : "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" ~Surah Muhammad, ayat 7